donderdag, 2 okt.'08

Uit het evangelie volgens Matteüs
18, 1-3 + 10


De leerlingen vroegen aan Jezus: 'Wie is eigenlijk de grootste in het koninkrijk van de hemel?'
Hij riep een kind bij zich, zette het in hun midden neer en zei: 'Ik verzeker jullie: als je niet verandert en wordt als een kind, dan zul je het koninkrijk van de hemel zeker niet binnengaan.Hoed u ervoor ook maar een van deze geringen te verachten. Want Ik zeg jullie: hun engelen in de hemel aanschouwen onophoudelijk het gelaat van mijn hemelse Vader.'

7 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is prachtig dat er alleen maar van je verwacht wordt dat je wordt als een kind. Wij, volwassenen maken het onszelf veel te ingewikkeld, zo gestudeerd, zo planmatig als wij willen zijn. Gewoon, worden als een kind. Waarom kunnen wij, volwassenen dat niet? Door de hectiek van de maatschappij? Of zit het in onszelf?

Anoniem zei

Een kind blijft steeds een kind voor de moeder die het ter wereld heeft gebracht.Jezus blijft steeds Jezus voor de ziel die Hij ter wereld brengt.Het kind is uit het menselijk wezen gesproten.
Jezus is voortgesproten uit de heilige Geest door de Maagd ,Zijn moeder.
Jezus treedt in de ziel door het doopsel,en dit is de eeuwige geboorte van het schepsel in God.
De Mensenzoon is het Kind dat noch zijn Vader ,noch zijn moeder,noch de mensheid die Hem in haar schoot ontvangt,leed doet.Het is een uitgelezen moederschap van de hemel over de aarde der mensen.Wordt als kinderen wordt als Jezus!!!ml

Anoniem zei

...mijn kind wordt vandaag alweer 19 jaar, losgelaten in deze wereld, als zaad dat tussen de doornen zal mogen opgroeien, welke woorden van vertroosting zijn er nog als het mislukt dan de woorden dat we nooit dieper kunnen vallen dan in de Palm van Gods hand en geen inspanning verloren gaat hoe klein of groot ook om een stukje hemel op aarde te brengen:
Houd vol en laat je niet misleiden !

lili zei

Deze tekst doet mij eraan denken dat hoe kleiner je wordt als mens, hoe groter God in je leven wordt.

Doordat ik vaak met kinderen omga ervaar ik hoe mooi, hoe spontaan en hoe aanhankelijk ze kunnen zijn. Als je ze in de glans van hun oogjes bekijkt dan merk je dat ze zich volledig aan u geven, zonder nadenken, maar totaal.
Telkens opnieuw wordt mijn hart geraakt door die kijkers die zoveel te vertellen hebben van geluk maar jammer genoeg tegenwoordig ook van verdriet. Wat een vreugde geeft het mij als ik ze op de schoot neem en ze doe lachen met eenvoudige kleine gebaren.
Wat zou ik graag willen worden als een kind, maar ik ga het soms veel te ver zoeken.
Er komen ook zoveel dingen op ons af dat wij vaak het belangrijkste vergeten.
Vandaag nodigt Jezus ons weer uit om te worden als kinderen, weer een nieuwe uitnodiging van Hem die niets anders is dan Liefde en die zelf als KIND naar ons toe kwam.

Ik wens jullie de vreugde van een kind!De vreugde van GOD!

WillyD.J. zei

Beste Iam, wil je je kind een gelukkig nieuw levensjaar toewensen!
Mijn tweede dochter is 18 van januari en ondanks ons diep geloof is zij momenteel diep anti...
Wij houden dus vol en geven niet op om via onze liefde en dagelijkse vergevensgezindheid haar niet los te laten en te blijven investeren in haar groei naar volwassenheid.
Wij hopen dat ze vroeg of laat opnieuw haar weg vind naar onze liefdevolle en mededogende God en worden hier dankzij ons eigen geloof ook steeds weer door gered.
Voor mezelf durf ik zeggen dat ik het kind in mijn hart misschien zelfs wel een beetje teveel zuurstof geef (als ik de reactie's van de buitenwereld voor waar moet aannemen ) maar gedurende de bijna voorbije 50 jaar heeft mij dit altijd de juiste weg geleken, dus ga ik met God's zegen verder, als een groot kind opweg naar de hemel, steeds weer pogend om die hemel ook hier op Aarde te vestigen.
Willy

Anoniem zei

Lieve Willy, ik zal regelmatig bidden voor jouw dochter, dat zij de weg naar God terugvindt. Voharden in het gebed leidt tot verhoring.

Degene die zegt dat jij je dochter te veel zuurstof geeft, bedoelt waarschijnlijk dat een periode waarin zij met rust wordt gelaten over het onderwerp geloof ook wel eens goed kan zijn. Als je haar, als is het tijdelijk, even loslaat dan kan het zijn dat zij gaat ontdekken dat ze God toch nodig heeft. Ons gebed, vooral jouw gebed, dat van haar moeder, moet daarbij ondersteunend zijn. En MISSCHIEN moet zij wel keihard vallen om daarna weer opgetild te worden door God. Dat komt ook wel eens voor.

Heer, help de dochter van Willy om de weg terug te vinden en geef Willy de wijsheid die ze nodig heeft om haar dochter te helpen om U terug te vinden.

WillyD.J. zei

Beste Isolde, bedankt voor je gebed!
Ik moet denk ik wel één ding verduidelijken, het kind dat teveel zuurstof krijgt is mijn innerlijk kind!
Warme groeten
Willy